איזה מעבד מומלץ למחשב נייד? מדריך לבחירת מעבד ללפטופ

מבקשים לקנות מחשב נייד עם מעבד טוב? באתר המוביל של חנות המחשבים אמ קי אלקטרוניקס, מציעים לכם מחשבים ניידים ונייחים מעולים. הם מגיעים עם סוגי מעבדים למחשב נייד הכוללים בין היתר את מעבדי AMD, AMD Ryzen,  intel Celleron,  Intel i3 ,  Intel Core i5, Intel® Core i7 ועוד

רוצים לדעת איזה מעבד מומלץ למחשב נייד או איזה מעבד מומלץ למחשב נייח? מבקשים להבין מה המעבד הכי טוב עבורכם? לרשותכם עומד צוות החברה הזמין לסייע בבחירת דגם מעבד מחשב נייד שיתאים לצרכיכם. כמו כן, בכדי לעזור לכם להבין כיצד לזהות ולבחור מעבד מחשב מומלץ, לפניכם מדריך קצר בנושא.

תפקידו של מעבד במחשבים ניידים ונייחים

בכדי להבין באיזה מעבד מומלץ למחשב נייד לבחור, יש תחילה להבין את תפקידו של המעבד. מדובר באחד הרכיבים היותר חשובים במחשבים ניידים ונייחים, שיש להם השפעה ישירה על בחירת מחשב חדש, בייחוד עבור מי שמחפש מחשב עוצמתי כמו גיימרים, מעצבים גרפים, מעצבי וידאו, צלמים וכדומה.

ניתן לדמות את המעבד למוח של המחשב, בהיותו משמש כיחידת עיבוד מרכזית או באנגלית CPU- Central Processing Unit. ככול שמעבד יותר מהיר הוא יעלה יישומים שונים במהירות רבה יותר, בין אן מדובר בגלישה ברשת, עבודה עם אקסל, משחק במחשב או עריכה של תמונות. יחד עם זאת, יש לדעת שככול שלמחשב נייד יש מעבד יותר חזק ומהיר כך הוא גם מקצר את חיי הסוללה. ובכדי שמעבד ינצל את מרבית העוצמה שלו הוא גם נדרש לכרטיס מסך וזיכרון ראם מתאימים.

להבין את משמעות שמו של המעבד

אפשר להבין את חוזק ואיכות המעבד רק לפי השם שלו, בין אם מדובר באינטל 5 או 7 או מעבד AMD, מכיוון שהשם של דגם מציג מידע ותכונות מיוחדות של המעבד. ובכדי להבין את המשמעות של שם המעבד למחשב, יש להבין את משמעות שמות הדגמים. למשל, המילה הראשונה מציגה את שם המותג כמו אינטל קור, ואחריה יופיע שם הדגם כמו 5 או 7, ואחריו יופיע מספר המייצג את הדור שלו. כמו כן, בהמשך יופיע מספר סידורי של המוצר שבמעבדים של אינטל כולל גם את צריכת החשמל של המעבד.

בנוסף לכך, מספרי המעבד גם מציינים את המהירות שלו, כאשר ככול שהמספר יותר נמוך כך מהירות עיבוד של המחשב יותר איטית. מהירות מעבד מומלצת לצורכי גיימינג או עבור תוכנות גרפיות עדיף שתהיה במספרים גבוהים.

סוגי מעבדים למחשב נייד

בשוק מוצעים מגוון סוגי מעבדים למחשב נייד. מעבדים אלו נבדלים אחד מהשני במהירות העיבוד שלהם, המכתיבה את קצב הרצת התוכנות במחשב וכוח העיבוד שיש למחשב הנייד בזמנים שהוא אינו מחובר לחשמל. בתור שכאלו, סוגי המעבדים השונים שיש בשוק נבדלים בטכנולוגיות שיש מאחוריהם.

בתור התחלה, במחשב נייד בסיסי תמצאו מעבדים מסוג יותר מיושן או מעבדים בעלות ייצור נמוכה. מעבדים אלו יבצעו בקלות את מרבית פעולות המחשב הבסיסיות כמו גלישה באינטרנט, שליחה של מייל, עבודה עם וורד, הכנת מצגות בסיסיות וכדומה. למשל, מעבד למחשב נייד בסיסי יכול להיות מעבד מסוג AMD A4-3020e ,  AMD Ryzen 5 5500U,

AMD A6-9220, Intel Celeron N4020 או Intel Core i7-7560U.

כמו כן, קיימים מעבדים שתוכננו עבור מחשבים ניידים מתקדמים מאוד, קלים ודקים, המשמשים למשל אנשים המרבים לנסוע. הם נדרשים להיות בגודל זעיר עם יכולת לספק מענה לצורכי שימוש שונים, כדוגמת Intel Core i5-1035G1, AMD Athlon 3050E או

AMD Ryzen 5 4500U

מנגד, למי שמבקש מחשב נייד שיוכל להתמודד עם יישומים גרפיים או עם משחקי מחשב כבדים, כדאי לחפש מעבד טוב למחשב נייד שהינו איכותי, עוצמתי ומתקדם, עם יכולת לא פחות טובה מזו של מעבד המיועד למחשב נייח.ז זאת לצד יכולת לתמוך במשחקים עם גרפיקה מתקדמת ואיכותית, סרטים ברמת רזולוציה של 4K, תוכנות גרפיות שונות ועוד. מדובר במעבדים כדוגמת  Intel® Core i7-12700H, Intel Core™ i7-10750H,AMD Ryzen™ 7 4800H, AMD Ryzen™ 7 5800Hו-  Intel Core™ i7-11370H.

באיזה מעבד כדאי לבחור? 

כיום מעבדים של אינטל נוטלים נתח עיקרי מהשוק. כמו כן קיימים מעבדים של AMD שהפכו בשנים האחרונות ללא פחות טובים מאלו של אינטל, המציגים יכולות דומות. למשל, דגםRyzen 5 של AMD זהה בתכונות שלו לאלו של אינטל קור i5 , ולמרות שמדובר במעבדים דומים, לא אחת מעבד של AMD יהיה יותר זול ואין סיבה שלא להעדיף אותו.

כמו כן, מעבדים של אינטל מסדרת Core i5 יספקו מענה מעולה לשימוש יומיומי אינטנסיבי, עם מעבד שיש לו ארבע ליבות. דגם זה מוצע במספר תתי דגמים לרבות דגםAMD Ryzen™ 5 5600H Mobile Processor שמעולה לגיימינג וגרפיקה, ו- Core i5-8250U שמתאים למחשבים דקים.

לגיימרים ומעצבים גרפיים כדאי לבחור במעבדי אינטל מסדרת Core i7 שניתן למצוא אותם במחשבים נייחים וגם במחשבים ניידים מתקדמים. בנוסף, תת דגם בסדרה זו מסוג

Core i7-8550U נחשב מעולה עבור מחשבים ניידים דקים, גם בכל הקשור לרמת צריכה החשמל שלו. ולמי שרוצה עבור מחשב לגיימרים את המעבד הכי טוב כדאי לבדוק את דגם מעבד Intel Core i7-1165G7 או Core i7-8750H.

להזמנת מחשב נייד עם מעבד מומלץ ישירות דרך האתר של אמ קי אלקטרוניקס לחצו כאן.