קירור מים למחשב

קירור מים למחשב – מה היתרונות וכמה זה עולה?

אנחנו יודעים מה עובר לכם בראש – קירור מים למחשב? באמת? מה, אפשר לקרב מים למחשב? רגע.. זה כמו רדיאטור של מכונית? אז כן, קראתם נכון, יש אפשרות לקרר מחשב עם מערכת המתבססת על מים – בטח לא חשבתם שאי פעם תשמעו משפט כמו ״מלא לי נוזל קירור למחשב״, נכון? בואו נספר לכם על זה קצת יותר.

בואו נדבר על קירור – למה צריך אותו בכלל?

לב המחשב שלכם הוא המעבד. זהו רכיב שעובד קשה, כל כך קשה שהוא כל הזמן מתחמם. מעל טמפרטורה מסויימת המעבד נמצא בסכנה ממשית להינזק – טמפרטורה גבוהה מדי עלולה להמיס חלקים בו. זו הסיבה שכל מחשב מגיע עם מערכת קירור. בנוסף, מחשבים רבים יבצעו ״כיבוי חרום״ אם הטמפרטורה של המעבד תתקרב לרף המהווה סיכון עבורו. אם מערכת הקירור שלכם לא יעילה אתם תחוו כיבויים רבים שכאלו ובואו – זה יפגע מאד בחוויית השימוש שלכם במחשב – בין אם הוא מיועד לגיימינג או לעבודה.

בנוסף למעבד ישנם עוד רכיבים הפולטים חום, כמו זכרון ה-RAM וכרטיס המסך. במערכות קירור נוזלי ניתן לקרר גם אותן באופן מיטבי, אבל זה דורש מעט יותר הסבר.

איך בונים מערכת קירור טובה למחשב?

במרבית המחשבים מורכבת מערכת קירור פשוטה יחסית, המבוססת על קירור אוויר. מערכת זו בנויה מלוח מתכת מוליכת חום המרחיקה את כל החום הנפלט מן המעבד ומעבירה אותו לאזור בו נמצא מאוורר הפולט את החום הזה החוצה ממארז המחשב. קירור מים או קירור נוזלי למחשב, זה כבר סיפור אחר. ניתן להרכיב רכיבי קירור מבוססי נוזל על כל חלק שרוצים – כך ניתן להתקין קירור ייעודי לרכיב זכרון ה-RAM וגם להוסיף קירור נוזלי לכרטיס המסך.

קיימות בשוק מערכות ״הכל באחד״ (All in one) לקירור נוזלי למחשב – רוכשים אותן מוכנות במעין מארז, מחברים מספר רכיבים למקומם וזהו, יש לכם קירור מים למחשב. מערכות אלו אינן מאד יקרות והן יתנו לכם הגנה מצויינת למעבד. החיסרון הוא שמערכות אלו מגינות רק על המעבד. אם אתם רוצים קירור מים לכרטיס מסך או לרכיב הזכרון, אתם כבר מדברים על פתרון המצריך בניית מערכת קירור מים למחשב בעצמכם, או על ידי מתקין מקצועי – מישהו מיומן עם ניסיון והבנה כיצד לבנות מערכת כזו. שימו לב לכך שבניית מערכת מורכבת שכזו מצריכה המון מיומנות אחרת אתם עלולים להשקיע הרבה כסף ולבסוף המערכת תיכשל בתפקידה, היא אף עלולה לדלוף ואז ייגרם נזק למחשב שלכם.

זה יקר?

שאלה במקום. מדובר במערכת שאינה נחשבת לסטנדרט והיא בהחלט מעל לממוצע. בהתאם, עלות הרכבת קירור נוזלי גבוהה מזו של מערכת קירור אוויר הנחשבת לרגילה יותר והמכילה פחות רכיבים. יחד עם זאת, טווח המחירים משתנה בהתאם למורכבותה של מערכת הקירור שבחרתם להתקין. אם בוחרים במערכת מוכנה, העלות תהיה בהחלט נגישה. אם בוחרים במערכת לפי הזמנה, המורכבת לפי צרכיכם ודרישותיכם האישיות – השמיים הם הגבול וכדאי להתייעץ עם איש מקצוע (כמונו למשל) על מנת להבין מה באמת כדאי, מה צריכים ומה מיותר ולא חיוני. קל מאד להיסחף כשמרכיבים מערכות כאלו לבד והנטיה הזו עלולה לעלות לכם ביוקר וללא הצדקה – לכן חשוב לקבל ייעוץ טוב ואמין.

איך אדע שרכשתי מערכת קירור מים למחשב שהיא איכותית?

כדי לקנות טוב, צריך לדעת ממי קונים. אם אתם רוצים מחשב שיעניק לכם ביצועים מתאימים למטרתכם (עבודה, משחק, כרייה, או כל מטרה אחרת), אם אתם מחפשים מישהו שירכיב עבורכם מערכת קירור מים איכותית למחשב, אתם צריכים לפנות לאנשי מקצוע שבאים עם המלצות ועם מוניטין של אמינות. כאלו שיהיו שם גם אחרי הרכישה, שיעניקו לכם ייעוץ טוב לפני שאתם קונים ושרות מצויין גם אחרי. לא שאנחנו אוהבים להשוויץ, אבל לנו יש הרבה מאד לקוחות מרוצים ואנחנו כבר יודעים שאנחנו מקום טוב לרכוש בו את המחשב הבא שלכם ואת כל מה שקשור במחשבים. בין אם מדובר במחשב נייד חזק לצרכי עבודה, מחשב בסיסי לחדר ילדים, מחשב גיימינג שתפתיעו בו את המתבגר שלכם, או תפנקו בו את עצמכם – דעו שאצלנו תקבלו ייעוץ מקצועי ואמין לפני הרכישה, כמו גם שרות אדיב ומקצועי אחרי. כך גם לגבי ציוד היקפי, וגם בניית מערכות קירור למחשב שלכם.

איפה מומלץ לרכוש מערכת קירור מבוססת מים למחשב שלי?

אם אחרי כל מה שקראתם כאן אתם עוד צריכים לשאול, אז טיפה נעלבנו. אבל ברצינות – ברור שאצלנו. אתם מוזמנים להיכנס לאתר שלנו, MK electronics, בקישור הזה, לראות את מגוון המוצרים שאנו מציעים, ואנחנו מזמינים אתכם לתת לחיצה קטנה על כפתור הוואטסאפ שבאתר ופשוט להתייעץ איתנו – אתם תראו שתקבלו שרות מקצועי ואמין ומילה שלנו – אנחנו עושים הכל כדי שלקוחות שלנו יהיו מרוצים, כי זה מבטיח לנו שקט נפשי ושתחזרו אלינו. מחכים לכם, אתם באים?

Leave a comment